Om Mobilise

Hem /Om Mobilise

Mobilise erbjuder en komplett onlinelösning (Mobilise Event Portal) för rekrytering av personal, kommunikation, organisering, interaktion, ackreditering och andra nyttiga verktyg för ett effektivt genomförande av såväl små som stora arrangemang. Sedan företaget etablerades 2011 har vi levererat lösningar till över 100 kunder som tillsammans har rekryterat drygt 100 000 personer till sina arrangemang.

Företagets primära kundgrupper är festivaler, idrottsarrangemang, organisationer, föreningar, kommuner, eventbyråer, museum och andra som använder sig av volontärer, funktionärer, deltidsanställda eller andra typer av temporära resurser. Mobilise bidrar till att effektivisera och förbättra processerna runt rekrytering, utbildning, kommunikation och rapportering. Detta gör att kvalitén på arrangemanget blir högre och samtidigt enklare att administrera.

Företagets mål är att bli det ledande systemet för Event & Resource Management på marknaden genom att erbjuda den ledande produkten på marknaden. Detta görs genom en kontinuerlig vidareutveckling av systemet i samarbete med våra kunder.

För att arbeta med de största arrangemangen i världen krävs det goda rutiner och kvalitetssystem, i tillägg till en modern och bra produkt – med hög driftssäkerhet. Mobilise har därför implementerat kvalitetssystem enligt ISO-standard och arbetar fortlöpande med att vidareutveckla oss och våra kvalitetsstyrningsprocesser.

Mobilise har idag kontor i Oslo och Stockholm och har 6 anställda. Företaget har ca 100 aktiva kunder i Skandinavien där Vasaloppet, World Cup Holmenkollen, Nobelinstitutet, VM i innebandy 2014, VM i skidskytte 2016, Destination Halmstad, Göteborg & Co, Got Event är några av dessa.